My Lumo on asukkaan henkilökohtainen palvelukanava
Keväällä avattava My Lumo on uusi, nykyaikainen ja henkilökohtainen palvelu, joka avulla on muun muassa näppärä tarkistaa vuokrasopimuksen tilanne ja saada tietoa oman Lumo-talon tapahtumista ja palveluista. My Lumo -palvelun käyttö on helppoa ja asiat hoituvat vaikka älypuhelimella.
Tuleva My Lumo -palvelu on Lumo-kotien asukkaille yhtä verraton apu kuin Pelle Pelottomalle tämän ympärillä häärivä Pikku apulainen. Pikku apulaisen tavoin My Lumo kulkee koko ajan mukana kännykässä, ja sen avulla onnistuu monen arjen asian ja pikkupulman ratkaiseminen.
– My Lumo -palvelun pilotoiminen aloitetaan helmikuun alussa 20 Lumo-talossa. Olemme rakentaneet palvelua nimenomaan käytettävyyttä silmällä pitäen, ja pian nähdään, miten olemme onnistuneet, kertoo Kojamon My Lumo -projektipäällikkö Piia Hyvärinen.
– Pilotin aikana korjaamme ja jatkokehitämme My Lumo -palvelua sen mukaan, millaista palautetta käyttäjiltä saadaan. Tavoitteena on saada My Lumo kaikkien Lumo-kotien asukkaiden käyttöön maaliskuun aikana.
Luotettava ja turvallinen
My Lumo on rakennettu niin, että sen käyttö on paitsi helppoa, myös ehdottoman turvallista. Tämän varmistaa se, että palveluun kirjaudutaan ensimmäistä kertaa TUPAS-tunnistautumisella, eli esimerkiksi pankkitunnuksilla. Tämän jälkeen palveluun voi luoda omat tunnuksensa tai liittää sen Facebook- , Google- tai Microsoft-tiliin.
– My Lumo tunnistaa käyttäjän heti tämän tullessa palveluun ja antaa sivun yläreunaan käyttäjän osoitteen, eli sen Lumo-kodin, johon käyttäjällä on vuokrasopimus, Hyvärinen kertoo.
Oman Lumo-talon ajankohtaiset tiedotteet
Kotiosoitteen alla kulkee oman talon tärkeiden tiedotteiden fiidi. Tänne ilmestyvät asukkaita koskevat ajankohtaiset asiat, jos esimerkiksi sähköt tai vesi täytyy katkaista hetkeksi korjaustyön takia tai talon asukkaille tulee käyttöön jokin uusi Lumo-palvelu.
– Isännöitsijä voi syöttää fiidiin myös terveisiä talon Lumo-tiimiltä tai sitten asukkaita voidaan muistutella asukastapahtumista, esimerkiksi kesän huvipuistopäivään ilmoittautumisesta, Hyvärinen listaa.
Nopeat pikalinkit tärkeimpiin palveluihin
Aivan My Lumo -palvelun yläreunasta löytyvät myös pikalinkit tärkeimmiksi koettuihin palveluihin. Sopimus-linkkiä klikkaamalla pääsee käsiksi omaan vuokrasopimukseensa ja kodin tietoihin.
Vuokratiedot-linkin takaa löytyy puolestaan ajantasainen tieto vuokranmaksutilanteesta. Palvelu kertoo, mikä on vuokranmaksutilanne ja sen kautta voi myös käydä maksamassa erääntymässä olevan tai tulevan vuokran saman tien.
Yksi My Lumo -palvelun parhaista ominaisuuksista on vikailmoituksen teko mahdollisimman helposti.
– Vikailmoitus-pikalinkin takaa pääsee paitsi tekemään ilmoituksen ja myös liittämään siihen valokuvia, mikä usein helpottaa korjaustarpeen määrittelyä, Hyvärinen kertoo.
Lisäksi My Lumo -palvelu pitää asukasta ajan tasalla siitä, miten vikailmoitus ja sen hoitoon vaadittavat korjaustoimet etenevät.
– Tieto tulee asukkaalle tiedotefiidin mukana tai sen voi tilata myös tekstiviestinä kännykkään.
My Lumo -palvelussa voi myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluun chatilla. Kun asukas on palvelussa omilla tunnuksillaan, chatin toisessa päässä oleva asiakaspalvelija tunnistaa heti asiakkaan eikä henkilötietoja tai yhteystietoja tarvitse mainita erikseen.
– Tämä varmasti helpottaa ja nopeutta monen asian hoitamista, Hyvärinen sanoo.
Oman Lumo-talon palvelut
My Lumo kertoo myös kaikki ne asukasedut ja palvelut, joita oman Lumo-talon asukkailla on käytössään. Miten nopea laajakaistayhteys talosta löytyy? Löytyykö yhteiskäyttöauto tai -polkupyöriä? Mitä etuja on tarjolla kodinvaihtajalle?
My Lumo on hyvä paikka tarkistaa, että on varmasti hyödyntänyt kaikki tarjolla olevat palvelut.
– My Lumo -palvelusta voi myös katsoa onko talossa vapaita parkkipaikkoja, ja jos on, myös varata sellaisen, Piia Hyvärinen vinkkaa, ja jatkaa:
– Tulevaisuudessa My Lumo -palveluun voidaan tuoda myös Kojamon yhteistyökumppanien suoraan asukkaille tarjoamia palveluita.